Author Topic: Decoding  (Read 13293 times)

Offline Gompy

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 382
  • Old Geezer
Decoding
« Reply #15 on: October 23, 2007, 08:43:52 PM »
Voor Ronnepon en Yucon,

Ik heb jullie probleem voorgelegd aan Rdl.
De oorzaak is waarschijnlijk toch een antivirus programma wat het decoderen vertraagd, zoals ik al schreef in mijn eerste antwoord aan Ronnepon.

Antwoord:

Quote from: "Rdl"
Gompy, tell them to enable detailed logging, and when they notice slow decoding to check the log for something like this:
[Dec] File xxxx is locked by another program!
[Dec] Retrying in 5 seconds

If that is the case, I guess they have KAV enabled and they made altbinz.exe exclusion but with 0.24.2 versionand since md5 of exe file is monitored, they have to do the same for 0.25.0 exe


Hij adviseert om gedetaileerd loggen te activeren, onder Setup/log en dan aan vinkje zetten bij "Enable logging" en " Detailed logging", en dan dmv het log, te controleren wat er gebeurd als het decoderen erg traag gaat of alles blijft decoderen.
Hij geeft voorbeelden wat je dan zou moeten zien in dat log.

Oplossing is de map en sub-mappen van Altbinz eens uit te zonderen van controle door jullie antivirus programma's en zien wat er dan gebeurd.
(bij versie 0.25.0 dus, want daar was het probleem)

Yucon,

vwb het engels, klopt.
De ombouw voor andere talen is in stappen gebeurd.
De laatste nieuwe versie's zijn allemaal volledig in het nederlands, of engels/frans/duits/deens...

Groeten, Gompy

yucon

  • Guest
Decoding
« Reply #16 on: October 24, 2007, 12:33:06 AM »
dit komt er te staan overal.

[Dec] Yenc file shrth3rd.r00 decoded in 24907ms

gebruik nod32 als virusscanner.

yucon

  • Guest
Decoding
« Reply #17 on: October 24, 2007, 09:14:46 AM »
heb hem hier nu goed,maar ligt niet aan de virusscanner,heb nu de exe van 0.25 gebruikt en verder geen problemen,alleen bij decoding gaat het downloaden iets langzamer,maar hij blijft niet meer decoden.

bedankt voor het snelle antwoorden.

yucon

  • Guest
Decoding
« Reply #18 on: October 24, 2007, 10:10:00 AM »
was iets te vroeg,blijft al weer decoden,virusscanner ook uitgezet,maar mocht niet baten.

heb versie 0.24.2 er weer opgezet,en werkt als een trein bij mij,snelle decoding en bij het surfen blijft hij ook nog snel.

Offline Gompy

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 382
  • Old Geezer
Decoding
« Reply #19 on: October 24, 2007, 08:04:06 PM »
Quote from: "yucon"
was iets te vroeg,blijft al weer decoden,virusscanner ook uitgezet,maar mocht niet baten.

heb versie 0.24.2 er weer opgezet,en werkt als een trein bij mij,snelle decoding en bij het surfen blijft hij ook nog snel.


Ok Yucon,

Wat geeft het log aan als altbinz blijft steken bij het decoderen?

Ik gebruik ook Nod32 en ik had dat probleem namelijk niet toen ik versie 0.25.0 gebruikte, vandaar dat ik nieuwgierig ben wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Het uitzetten van de scanner helpt zo niet.
Als je op het icoontje klikt van nod32 in je systemtray, opent het menu.
Dan Amon/setup
Dan naar Uitzonderingen
Dan Toevoegen
Dan zie je onderaan, naast Annuleren het woordje Map staan
Als je daar op klikt kun je de hele map van Altbinz inclusief alle submappen toevoegen aan de lijst met objecten niet niet gescand moeten worden.

Zou je dat eens willen doen met versie 0.25 ?
Erg benieuwd of je dan ook die vertragingen en dat continu coderen krijgt.

Groeten, Gompy

yucon

  • Guest
Decoding
« Reply #20 on: October 24, 2007, 09:55:57 PM »
heb de map en alle submappen van altbinz uitgesloten van een virusscan in nod32,maar hij blijft het zelfde doen,decoden zeer traag,op een gegeven moment heb je een heleboel aan het decoden en dan kun je echt niets meer,als je gaat surfen crasht het.ik hou het wel bij de vorige versie.

groetjes.

heb nu versie 0.24.2 erweer opgezet en het loopt weer als een trein,kan weer normaal surfen,en je ziet het verschil van decoden ook, bij 0.24.2 is het gewoon een streep,en bij 0.25 is het net een stoptrein.

het cpu gebruik van dit programma is wel hoog.