Author Topic: Altbinz fout runtime error 217 - help  (Read 5695 times)

Offline wwsjr

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 5
Altbinz fout runtime error 217 - help
« on: February 19, 2012, 01:31:52 PM »
Beste allen,

Ik zit op Altbinz 0.39.4 en krijg na opstarten steeds de melding Runtime error 217 at 0041457E, waarna Altbinz freezed. Ik kan het programma niet meer sluiten, ook niet via taakbeheer. Het programma trachten toch te herstarten levert alleen genoemde foutmelding op, zonder doorstarten. Alleen de pc volledig opnieuw opstarten zorgt voor afsluiten van Altbinz.....
Ik had hetzelfde probleem in Altbinz 0.25 en hoopte dat registratie --> donatie en nieuwe versie het probleem op zouden lossen, helaas.......

Wie weet de oplossing??

Offline Ascathon

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 608
    • vandenekker.com
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #1 on: February 19, 2012, 02:45:26 PM »
Een verse installatie in een andere map al geprobeerd? (downloaden en uitpakken naar een nieuw map)
Save the Whales - Harpoon a Honda

Offline wwsjr

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 5
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #2 on: February 20, 2012, 11:35:05 AM »
Hi,

Allereerst bedankt voor de hulp. Ik ben er echter nog niet helemaal......

Ik ben begonnen met alles verwijderen wat ik van Altbinz denk te kunnen vinden (ook in de hidden program data map) en vervolgens met CrapCleaner het geheugen en het registere opgeschoond.
Als ik de de nieuwe versie opnieuw download (0.39.4) krijg ik een pakket met een lang map, een logfile en 1 exe-file. Als ik het bestand het ge-unziped, kan ik wel op altbinz.exe klikken en dan start Altbinz wel op, maar er wordt geen nieuwe installatie aangemaakt. Er staat dus geen Altbinz programma meer bij mijn programma's.

Door naar de map waar de nieuwe Altbinz staat te gaan (verkenner) en de boel daar te starten krijg ik de zaak wel werkend en volgens mij blijft het probleem dan ook weg. Om nzb's bij Altbinz te kunnen openen heb ik het programma als administator moeten open en dan via setup nzb moeten registeren als Altbinz file. Ook dit is zonder problemen gelukt. Als ik nu echter een nzb bestand aanklik opend Altbinz voor elke nzb een nieuwe Altbinz, wat tot problemen leidt met het aantal connecties. Verder hoeft er van mij uiteraard slechts 1 Altbinz geopend te worden, en vervolgens op de aangegeven volgorde de nzb's gedownload.....

Hopelijk weer een goede tip?

Offline Ascathon

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 608
    • vandenekker.com
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #3 on: February 20, 2012, 12:04:55 PM »
Het programma komt ook nergens te staan. De 0.25.0 versie kent een installatie met een aantal verwijzingen. De rest kun je gewoon uitpakken en draaien, geen installatie vereist.

Zelf snelkoppeling maken dus.

En met updates moet je de nieuwe zip gewoon uitpakken naar de "oude" map.

Waarom er dan alsnog meerdere instanties van AltBinz worden gestart, daar heb ik nog geven geen antwoord op. Dat is dus nog je enige probleem, de rest is by design.
Save the Whales - Harpoon a Honda

Offline Ascathon

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 608
    • vandenekker.com
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #4 on: February 20, 2012, 12:07:18 PM »
Probeer eens een nzb te openen met rechtsklik "openen met". En dan te zoeken en te koppelen aan de nieuwe (uitgepakte) altbinz.exe. Mogelijk nog ergens anders een exe staan?
Save the Whales - Harpoon a Honda

Offline wwsjr

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 5
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #5 on: February 20, 2012, 07:21:30 PM »
Heb het gecheckt, er staat nergens anders een Altbinz.exe.....  Het wordt nog vreemder, de eerste 2 nzb's openen beide in een apart Altbinz-venster, maar in beide vensters staan beide downloads keurig onder elkaar. Als ik er 1 sluit, gaat alles in het geopende venster probleemloos verder. Als ik daarentegen een derde nzb open, dan wordt er ook een nieuw venster geopend, maar dan met alleen de derde nzb, en niet de eerste 2..... Dit derde venster doet niets.....en haalt ook niets binnen......

Ik zet graag tijdens andere werkzaamheden een hele cue aan op de achtergrond. Dit is nu wat lastig dus het stoort me toch wel enigzins....

Ik heb overigens een snelkoppeling aangemaakt, dus dat staat allemaal redelijk helder nu!

Is het verstandig eerst eens een Altbinz 25.0 installatie te proberen en dan de Altbinz-exe ter vervangen door de Altbinz.exe van de 0.39.4 versie, of moet dit helemaal niets uit maken??

Alvast en wederom bedankt!

Offline Ascathon

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 608
    • vandenekker.com
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #6 on: February 21, 2012, 06:32:51 PM »
In geval dat je (iemand) een installatie hebt van 0.25.0, dan kun je de exe en ook de andere bestanden(!) vervangen door die uit de zip. Heb je dat nog niet, zoals bij een herinstallatie van Windows of een nieuwe PC, dan moet je gewoon de zip uitpakken naar een nieuwe/verse plek.

Verder vind ik t nog steeds raar dat er meerdere instanties gestart worden, terwijl ik met zoeken lees dat dat standaard niet kan. Heb hier helaas geen antwoord op.

Kijken of ik dat nog voor je kan regelen als niemand anders hier iets op weet.

(een tijdelijk alternatief zou zijn om een auto-import map te gebruiken en daarin je NZB's op te slaan, worden ze vanzelf opgepakt)
Save the Whales - Harpoon a Honda

Offline wwsjr

  • Contributor
  • ***
  • Posts: 5
Re: Altbinz fout runtime error 217 - help
« Reply #7 on: February 22, 2012, 09:28:30 AM »
Hi Ascathon,

Ik heb Altbinz wederom verwijderd, vervolgens handmatig alle Altbinz mappen verwijderd en met een regcleaner alle verwijzingen naar Altbinz uit het register gehaald. Vervolgens de boel opnieuw uitgepakt en neergezet en wat denk je......... nu werkt alles geheel naar behoren!

Vermoedelijk heeft er in het register toch een verwijzingen gestaan naar een "restje" Altbinz of zo, anders weet ik het ook niet........

In ieder geval ben ik nu en van de foutmelding af en werkt Altbinz weer helemaal zoals het hoort!

Enorm bedankt voor je hulp!!!!!!